مرتبه
تاریخ : جمعه سی ام تیر 1391

Salam

 aghaye karimi shoma migid chand hamsari bkhatere zanhaye bive va sen bala chera nemigid havase marda?in faghat bekhatere harzegie mardast va tanavo talabishun k in ham b khatere tabiateshun nist va khelghate khoda har  adami age badi dare nemitune uno b khoda rabt bede va bege khoda mano injuri khalgh karde keshvare ma bkhatere mard salarish hamishe haghe zano nadide gereftan hamun zanhaye bive va sen bala age shohar dashtan hazer budan kasi b shohareshun hata negah kone shoma migid ehsasate zanha va juri bayan mikonid k ehsas bi paye va asase dar surati k hamin ehsas dar morede mardha GHEIRAT morefi mishe va kamelan manteghi dar surati k dar zanha ham hamun gheirate k b onvane hesadat va..  faghat esmesh avaz mishe ta un dar morede marda kamelan be ja va dar morede zanha kamelan bi asase vaghean in faghat bazi ba kalamat nist k ma ro dar tule tarikh az haghemun dur negah dashtan?va unghad behemun tahmil kardan k bavaremun shode

hamunjur  k marda niaze jensishun ziade zanha ham niaze atefishun ziade vaghtimardi bkhatere niaze jensie ziyadesh haghe khodesh midune k bere y zane dige bgire va ba tavajoh b inke khoda gofte dar surati mitunin chand zan dashte bashid k betunid edalato dar moredeshun rayat konid va hata b andazeye y negah nabayad beyneshun tabiiz ghael beshe va az unja k faghat peyghambar va aeme masum mitunan in shart ro rayat konan va az unjayi k har zani ba zane digeyi fargh dare va dar bazi jazabiathaye bishtari momkene bashe va hich 2zani ba ham barabar nistan mardha b tabe ensan budaneshun nemitunan edalato rayat konan va yeki bishtar az digari tavajoh mikonan va in baes mishe k yeki az 2zan kambude atefi peyda kone va hamuntor k ghablan goftam az unjayi k mard ghodrate jensish ziade va zan niaze atefish pas zan ham taban bayad soraghe marde digeyi bere k in niazesho bartaraf kone va ama chera zanhaye ma nemiran chon hamuntor k vaghti mardi motade va behesh badi mikone b khatere harfe mardom talagh nemigiran inja ham b elate harfe mardom va gozashteshune k baz ham misazand ama hich tavajohi b ruhe va asabe zan k daghun mishe va jamee b samte afsordegi va bimarie ravani mire va dar natije az zendegi na omid mishe va adame na omid ham b har kari dast mizane 2khtaraye emruzi mesle 2khtaraye ghadim nistan k besuzan va besazan hamuntor k alan dige kheili b harfe mardom ahamiat nemidan va talagh migiran age mard beheshun badi kone azin b bad b 2nbale entegham va khianat miran hamuntor k khodetun mibinid tu haminja  cheghadr ghazieye chand ham sari morede mokhalefat va enteghade dar sath jamee ham hamintore,man khodam b shakhse age shoharam behem khianat bokone motmaenan manam behesh khianat mikonam va az nazare atefi b soraghe marde digeyi miram k hameye tavajohesh male man bashe

yeki dige az sharayete chad hamsari zamani bude k mardha bekharete kareshun va masir haye tulani majbur budan zamane tulani ro az hamsareshun joda bashan dar in surat mitunestan zane digeyi sighe konand

pas b jaye in hame defa va ravaje chand hamsari chera nemiyayd mesle kheili az keshvar haye dige(age negarane zanhaye bive va sen bala hastid)khastegari 2khtar az pesar ro ravaj bedid ta hadeaghal ta chandin sale ayande na tanha zanhaye bive va sen bala balke digar 2khtar hayi ham k majburan beshinan khune ta barashun khastegar bian in hame azab nakeshan az tarafi mitunid marakeze moshavereyi ro dar sathe shahra bezarid k mardhaye sen bala va zanhaye sen bala va beham moarefi beshan pas age chand hamsari maslahatesh ine k jamee az fesad dur bemune k rah haye digeyi ham hast baraye bartaraf kardanesh

aghaye karimi motmaen bashid ba in ghanun chand hamsari amare talagh ha dar ayande bishtar mishe va hamintor zanha az haghe khodeshun kotah nemiyan va hata age natunan az tarighe ghanun hagheshuno begiran rahhaye shayad b marateb badtari peyda mikonan


 

جواب:

سلام

شما می گید چند همسری بخاطر هوس مردها است من عرض می کنم اولا: برفرض که حرف شما رو قبول کنیم و بگیم که احساس نیاز بعض مردها به غیر همسر هوسرانی است و محکومش کنیم نتیجه اش چی می شه ایا این احساس از بین می ره؟ یعنی ایا اگر احساس نیاز ادم گرسنه رو به غذا بد بدونیم و از غذای حلال محرومش کنیم اون سیر می شه و سراغ غذای حروم نمی ره؟ معلومه که این طور نیست در مورد نیاز جنسی مردان متاهل هم همین طوره که اگر فقط منع کنیم بازار فحشا داغ می شه نشونه اش هم اینه که عده ای از مردان متاهل با اینکه همسر دارند اما بازم سراغ زنهای هرجایی می رن در صورتی که اگر اجازه داده می شد که همسر دوم داشته باشند این کار رو نمی کردند

پس با هوسران خوندن مردان نیازمند به همسر دوم، مشکلی حل نمی شه بلکه فساد و فحشا زیاد می شه

ثانیا: همون چیزی که شما اسمش رو هوسرانی می ذارید اگر در مردان نباشه کمتر زن بیوه ای موفق می شه با مرد متاهل ازدواج کنه و در نتیجه بسیاری زنهای بیوه و دختران سن بالا تا اخر عمر بی همسر می مونن علتشم اینه که اگر مرد متاهل احساسی به غیر همسر نداشته باشه دلیلی نمی بینه که صرفا بخاطر نیاز عاطفی زن بیوه برای ازدواج با او اقدام کنه و حتی اگر زن بیوه پیشنهاد ازدواج هم بده قبول نمی کنه چون احساس نیاز به ازدواج دوم نداره

در نتیجه احساس نیاز جنسی به غیر همسر باید در مردان متاهل وجود داشته باشه که برای ازدواج به سمت زنهای بیوه کشیده بشن وگرنه اگر احساسی به غیر همسر نداشته باشند و حس کنند همسر اول نیازشون رو بر اورده می کنه دلیلی نداره که کلی خرج کنند و خونه زندگی جدیدی تشکیل بدن

پس اگر یک دفعه معجزه بشه و احساس نیاز مردهای متاهل به غیر همسر از بین بره این مساله گرچه ممکنه موجب شادی زنهای متاهل باشه اما موجب خواهد شد که فرصت ازدواج و تشکیل زندگی تا اخر عمر از بسیاری زنهای بیوه و دختران سن بالا گرفته بشه علاوه بر اینکه بسیاری از زنهای متاهل بخاطر ترس از بیوه گی و تجرد تا اخر عمر مجبورن به هر صورت طلاق نگیرند و با زندگی و شوهر بدشون بسازند در صورتی که اگر چند همسری رواج داشت بسیاری از زنها لازم نبود در یک زندگی سخت بسوزن و بسازن بخاطر اینکه طلاق می گرفتند و دوباره ازدواج می کردند  

شما گفتید که اگر مردها احساس جنسی شون زیاده زنها هم احساس عاطفیشون زیاده و نتیجه سراغ غیر همسر می رن جوابش اینه که اینکه احساس عاطفی زنها زیاده درسته اما اونی که انسان رو به سمت غیر همسر می کشه احساس جنسی است نه عاطفی، بخاطر اینکه انسان هرچقدر هم که احساس عاطفیش زیاد باشه این احساس نیازش بوسیله ارتباط با یک نفر رفع می شه بلکه بالاتر از این عرض می کنم که اصلا نمی شه احساس عاطفی رو با غیر از یک نفر رفع کرد چون احساس عاطفی یعنی عشق و عشق هم به یک نفر بیشتر نمی شه داشت یعنی وقتی زنی عاشق یک مرد می شه مردهای دیگه از چشمش می افتند و دیگه نمی تونه به مرد دیگری علاقه مند بشه اما مساله جنسی این طور نیست یعنی وقتی مردی احساس جنسی زیادی داره ممکنه از طریق ارتباط با یک زن ارضا نشه و لازم باشه همسر دیگری داشته باشه یا اینکه ازدواج موقت کنه

این خاصیت تفاوت بین حس جنسی و عاطفی است که اولی در مردها و دومی در زنها زیاده و منظور من از تفاوت خلقت زن و مرد هم همینه که شما هم بهش اذعان کردید

در مورد رعایت عدالت در چند همسری هم عرض می کنم منظور از عدالت عدالت در محبت نیست چون -همون طور که در قران هم اومده- ممکن نیست بلکه منظور عدالت در نفقه و خرج زندگی است یعنی اگر مردی بتونه خرج دو زندگی رو به صورت مساوی بده می تونه دو همسر داشته باشه

در مورد رفع نیاز عاطفی طرفین هم عرض می کنم اگر زنها به هم حسادت نکنند این مساله به راحتی قابل انجامه و مرد می تونه با محبت کافی به هر دو همسر، نیاز عاطفی هر دو رو به راحتی بر اورده کنه و به اندازه کافی به هر دو برسه همون طور که میلیونها نفر در طول تاریخ و همین الان این کار رو کرده و می کنند و زندگی خوبی هم با همسرانشون دارن

پس رفع نیاز عاطفی کار مشکلی نیست که بگیم فقط از پیغمبرا و اماما بر بیاد و در نتیجه چند همسری برای غیر اونا درست نباشه

در مورد اینکه شما می گید زن با ازدواج دوم مرد دچار افسردگی و ناراحتی و کمبود عاطفی می شه و ممکنه برای رفعش سراغ غیر همسر بره عرض می کنم این حساسیت شدید و کارهای این چنینی مال کشور ما ایرانه وگرنه همین الان هزاران هزار زن در کشورهای همسایه ما و حتی در خود کشور ما هوو دارند و به افسردگی هم دچار نشده اند و سراغ غیر همسر هم نرفته اند علتشم اینه که چند همسری در اون مناطق از سابق مرسومه و دخترها وقتی ازدواج می کنند می دونن که در اینده هوو خواهند داشت و با این پذیرش وارد زندگی می شن چون می بینند که زنهای فامیلشون هوو دارند و در نتیجه دیدشون به چند همسری مثل زنهای ما بد نیست بلکه بالاتر از این در بعض مناطق جنوب ایران زنهای اول برای شوهراشون زن دوم می گیرند پس اینکه می گید زن دچار افسردگی می شه و ممکنه سراغ غیر همسر بره اصلا کلیت نداره و فقط منحصر در ایران اونم نه هم مناطقشه

شما گفتید یکی از علل چند همسری مسافرتهای طولانی مردها بوده که مردها می تونستند در این زمان زنی رو صیغه کنند، در این مورد عرض می کنم الانم کم نداریم مردهایی رو که مجبورن بخاطر شغلشون مدتهای مدید از همسر دور باشند مثل رانندهای بیابونی و سفرای خارج کشور و کسانی که در نیروهای نظامی و انتظامی خدمت می کنند اما در عین حال هیچ زنی ازدواج دوم اونا رو حتی به عنوان صیغه قبول نمی کنه

در مورد راهکارهایی که دادید در زمینه خواستگاری دختر از پسر و همچنین اشنا شدن زن و مردهای بیوه با همدیگه عرض می کنم: پسر در ازدواج هزینه مالی می کنه اما دختر نه، بنابر این اگر اونی که هزینه نمی کنه به طرف مقابلش پیشنهاد ازدواج بده معناش این می شه که داره بهش می گه: بیا برای ازدواج با من دهها میلیون تومن هزینه کن و معلومه که ممکنه طرف خیال کنه اون دختر می خواد خودشو قالب کنه

اونم که شنیدید در غرب دخترا پیشنهاد ازدواج به پسرا می دن علتش اینه که ازدواج هزینه چندانی نداره و هر دو نفر در تشکیل و اداره زندگی از نظر مالی شریکند اما در کشور ما که فقط یک طرف هزینه می کنه قاعدتا او هم انتخاب کننده است و اگر طرف مقابل پیشنهاد بده ممکنه طرف مقابل خیال کنه او می خواد خودشو بهش قالب کنه و ردش کنه و در نتیجه دختر سبک بشه پس این روش برای رواج ازدواج جوونا قابل انجام نیست بلکه راه حل درست اینه که دخترا حاضر بشن با پسرای خوبی که هیچی ندارن ازدواج کنند و بعد تدریجا با همدیگه زندگیشون رو بسازن اگر این کار انجام بشه خواستگار دخترا خیلی زیاد می شه چون الان پسرای زیادی هستند که خوبن اما توان مالی ندارن که خواستگاری برن به همین خاطر دخترای زیادی بی همسر می مونن

در مورد اینم که گفتید زمینه اشنایی مردها و زنهای مجرد با هم فراهم بشه تا افراد مناسب هم رو بشناسن عرض می کنم این کار به صورت کلی کار خوبیه اما نمی تونه جایگزین چند همسری بشه بخاطر اینکه با بسته شدن در چند همسری قدرت انتخاب زنها پایین میاد چون مجبورن از بین این مردها یکی رو انتخاب کنند هرچند مناسبشون هم نباشن اما مردها مجبور نیستند چون به راحتی می تونن با زنها و حتی دخترهای دارای سن کمتر ازدواج کنند

شما در پایان گفتید: آقاى كریمى مطمئن باشید با این قانون چند همسرى آمارِ طلاق ها در آینده بیشتر میشه در این زمینه عرض می کنم مشکل شما اینه که فکر می کنید ما با قانون چند همسری می خوایم جنگ راه بندازیم و به هر مردی بگیم که بره چند زن بگیره در صورتی که این طور نیست، حرف ما اینه که از یک طرف، اصل قانون چند همسری نباید انکار بشه و از طرف دیگر هم نباید به پایداری خانواده ها لطمه بخوره چون هر دو به ضرر جامعه است اما در این مورد که چه باید کرد در مطلب زیر توضیحش رو داده ام

http://moshaver41.ir/post/1620

موفق باشید




طبقه بندی: ازدواج بامرد زن دار، 
به اشتراک گذاری:
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
محبوب کنید ! :
<>
پاسخگو: علی کریمی مدیر سایت
نمایش نظرات 1 تا 30